Sha of Fear a fizikai manifesztációja a terrornak Pandarian. Réges-Rngen a legendás császár, Shaohao börtönözte be, azonban az entitás most erőre kapott a szigeten folyő konfliktusok miatt.
Pure Light: a terem közepéből kiinduló V alakú fényfal. A középpontban lévő sárga kör pedig felkelti Sha of Fear figyelmét és automatikusan azt támadja, aki benne áll.
Wall of Light: A „V” alakú fényfalon belül minden player 10%-kal kevesebb damaget kap és teljesen immunisak lesznek a Breath of Fear képességre.
Trash: Sha of Fear minden negyedik támadásakor 3x csap le.
Breath of Fear: amint feltöltődik Sha of Fear energy barja belekezd ebbe a képességbe és 810.000 Shadow damaget okoz mindenkinek 1,5 másodperc alatt illetve feareli őket 5 másodpercre. Wall of Lighton belül álló playereket nem érinti
Eerie Skull: Sha of Fear koponyát dob egy véletlenszerűen választott player tartózkodási helyére, ez becsapódáskor 120.000 Shadow damaget okoz 2 yardon belül mindenkinek.
Ominous Cackle: a Sha átküld 5 véletlenszerűen választott playert a parton található épületek egyikébe, hogy ott megküzdjenek az adott védelmezővel.
Reaching Attack: amennyiben nem tartózkodik player Sha közvetlen közelében az lecsap a playerekre, ezzel 50% Weapon Damagenek megfelelő Shadow damaget okoz és 25%-kal növeli a célpontot ért Shadow damaget 8 másodpercre.
Terror Spawn: Sha periodikusan 2 Terror Spawnt idéz, akiket egy pajzs véd, mely eltérít minden szemből érkező támadást.
Penetrating Bolt: a Spawn Penetrating Boltot lő egy véletlenszerűen választott player tartózkodási helyére, ez becsapódáskor 137.699 Shadow damaget okoz és 25%-kal növeli az eltalált playereket ért Shadow damaget 15 másodpercre.
Shoot: a Crossbowman rálő az aktuális célpontjára, ezzel 75% weapon damagenek megfelelő Physical damaget okoz neki.
Dread Spray: a Crossbowman 8 másodpercig véletlenszerűnek tűnő irányokba lő 1-1 sorozatot. A képesség ideje alatt immunis a tauntra. Minden sorozat Dread Bolt 75% Weapon Damagenek megfelelő Shadow damaget okoz és egy 8 másodperces debuffot rak a célpontra. Amint a debuff eléri a 2-es stacket az illető 4 másodpercre fearelve lesz, dispellezni kell
Death Blossom: a Crossbosman pöfögni kezd és közben megállás nélkül lő 5 másodpercig minden irányba. Minden lövedék ami playert ér 192.000 Physical damaget okoz. Sha Globe: ahogy a Crossbowman veszít az életéből folyamatosan Sha gömböket dobál ki magából. Ha egy player hozzáér a gömbhöz az felhasználódik és 46.800 Shadow damaget okoz a playernek illetve visszatölti a fő erőforrását (Mana, Energy, stb.). Amennyiben 8 másodpercen belül nem veszi fel senki sem a gömböt, az ráhealeli a Crossbowmanre a teljes hp-ja 8%-át.
Fearless: a Crossbowman legyőzése után az 5 player visszatérhet a fő platformra, ezzel egyidőben +60% damaget illetve healinget kapnak, továbbá 60%-kal nő a mozgási sebességük és immunisak lesznek a Fearre 30 másodpercig.
Lei's Hope: Első fázisban Sha of Fear életének első 34%-ban aktív buff, 15% növeli az egész raid attack és cast speedjét.
Fading Light: Ez egy gyógyító fénysugár, 6 sec alatt 90% Hpt és manát ad vissza, és minden játékos CDjét resseteli
Pure Light: Egy buff ami immunissá tesz minden fear és horror hatásoktól és 30%-kal csökkenti a bejövő sebzéseket.
Transfer Light: Egy extra képesség (extra gomb), ami lehetőséget ad hogy a Pure Light védelmező képességet átadjuk egy másik játékos társunk számára
Dread Thrash: az eredeti Trash felerősített változata, Sha of Fear minden negyedik támadásakor 6x csap le.
Implacable Strike: Sha maga elé csap "V" alkban, amely 900.000 damaget okoz a benne álló játékosokra 40yard távolságban
Naked and Afraid: Egy debuffot tesz aktuális tankjára, ami csökkenti az armort és 100%-ban redukálja a dodge és parry képességet 25secig.
Waterspout: Sha időközönként több random player alá egy vízsugarat rak, ami 1,5 másodperc múlva felrobban és 250.000 Frost dameget kap 2 yardos területen.
Huddle in Terror: Véletlen szerűen terrorizál playereket, ami 1 másodpercenként sebez 90.000 Shadow damaget 12 secig. Ki kell vele futni a tömegből, kivéve ha az illetőn rajta van a védelmi Pure Light buff
Submerge: Sha eltünik a víz alá, majd kis idő múlva újra megjelenik, és a megjelenés helyén 750.000 Frost damaget tol 12 yardos körzetben tartózkó minden játékosra. Sha felbukkanásának helyét a vízen kis felhő effektek jelzik, futi onnan! Minden feljövetel után Dread Spawn-okat idéz, ami minden új alkalommal után egyel több jön.
Dread Spawn: Sha idézi ezeket az addokat, akik fixálják az aktuális Pure Light tulajdonosát, ha átadják ( Transfer Light ) másik játékosnak, akkor az addok is targetet váltanak. Ha a fixált játékost elérik azzonal megölik.
Sha Spine: (Spawn képesség) Ha átadják egy másik játékosnak a Pure Light buffot, akkor az addok 35.000 Shadow damaget sebeznek a raid minden tagjába, ezt minden átadáskor használják.
Eternal Darkness: (Spawn képesség) Amikor a Pure Light hordozóját eléri egy Dread Spawn add, azonnal megöli
Gathering Speed: (Spawn képesség) Ezt a buffot az addok kapják, növeli a mozgási sebességüket 100%-al, és 5-ig stackelődhet. A buff leesik ha a Pure Light hordozója megváltozik.
Heroic módban mint mindig, több a sebzés. Az oldalsó pagodákban lévő őröket healelő kis gömböcske sokkal többet healel rajtuk, és a Dread Spray is sokkal többet sebez, ha valakit elkap biztos a halál.
Sha 66% HP-n elviszi a raidet egy másik helyszínre, vizes pusztaságra, ahol időnként alá merül hol feljön, plusz itt már új képességeket is megkapja. Hogy ne legyen könnyű a dolgunk itt is addokal kel küzdenünk, és abból is mindig egyre több és több jön.
A taktikát 2 fő fázisra bonthatjuk, p1 ben normal módban megszokottan harcolunk, és p2 ben jön egy teljesen úgy helyszín és harcmód.
P1
Normal módon indulunk,1 tank a bossnál a másik kint várja a sorát. Dps és a Heal szóródik a felhasználható területen, Breath of Fear nél beszalad mindenki. Akiket elvisz valamelyik pagodába azok szokásos módon kűzdenek, de figyelve hogy minden kis gömböcskét ( Sha Globe ) azzonnal begyüjtsenek mert itt sokkal többet healel a leölendő őrön! A nyilazásnál ( Dread Spray ) nagyon figyel mert sokkal többet sebez, itt ajánlatos egy kis addon segítségével kerülgetni, megkönyíti dolgunkat ( ShaOfFearAssist-1.25.zip ).
A Death Blossom elől már időbe takarásba vonuljon egy oszlop mögé!
Ha sikerül vele végezni akkor go vissza Sha platformjára és addozni, ha nincs add akkor a bosst gyepa.
P2
Sha 66% HP nál átvisz minket egy másik világba, ahol tovább folytatjuk a harcot az új képességekkel és új addokkal. Amikor a raid átkerül erre az új helyre, mindenki teljes HP-ra és max manára kerül és minden CD is ressetelődik ( Fading Light ). Továbbá még, aki a P1 fázisban a biztonságot nyujtó "V" zónában ált, az kap egy védelmező buffot is ( Pure Light ).
Amikor átérünk az új területre akkor gyors helyezkedés, a tankok a boss előtt a dps-heal a boss mögött szóródik, lehetőleg min. 2 yardos távolságot tartva egymástól ( Waterspout ) ! Tankok a boss előtt úgy áljanak, hogy az aktuális boss mindig előtte áljon, a tank társa kicsit a jobb oldalánál, hogy amikor cserélni kell akkor közel legyen. Az a tank akire felkerül a Naked and Afraid debuff nem tankolhatja a bosst, ilyenkor mindig tank csere szükséges, átveszi a másik tank! A Implacable Strike képesség miatt mindig legyen elfordítva a raidtól a boss.
Amikor felált a csapat akkor gyepa mindenki a bosst.
A tankok cserélgetik a bosst annak megfelelően kire kerül a debuff. Amikor tolja a Implacable Strike képességét akkor a tankok is eliszkolnak onnan, majd amikor a boss lecsapott az adott területre visszamennek.
Amikor Sha eltünik a víz alá, akkor mindenki figyeli hol bukkan majd fel, ezt egy felhő szerű effekt jelzi a víz felszín tetején. Erről a helyről mindenki kifut, mert ha feljön a boss akkor azonnal lecsap ( Submerge ). Itt lehetőleg próbáljunk ne a tankok felé mozogni, mert ha felbukik Sha a víz alól, akkor nemsokára lecsap egy másik kellemes képességével ( Implacable Strike ), akkor könnyen kellemetlen helyzetbe kerülhetünk. Itt figyelnek a tankok, hogy amikor Sha feljön gyorsan vigyék vissza az eredeti helyére.
Az egész fight alatt tolja 3 random játékosra a Huddle in Terror buffot, itt esetleg lehet kissebb CD-ket használni, hogy segítsük a healerek dolgát, a healerek pedig ilyenkor ezekre az emberekre fókuszálnak, de mindig van egy aktív Pure Light valakin, amikor jön a random emberekre a Huddle in Terror akkor az extra gomb segítségével (Transfer Light) átadjuk valamelyiknek, és Ő gyorsan átadja a másiknak, és Ő is a következőnek, majd ha mind 3 emberen átpörgött akkor vissza az eredeti kijelölt addozós emberre! Ezt nagyon gyorsan kell csináljuk, így a 3 debuffos emberről gyorsan le lehet szedni az egyébbként kihealhetetlen debuffot
Másik áldás amit szintén random emberke alá tesz a Waterspout, ilyenkor azonnal elmegyünk arról a helyről mert 1,5 sec múlva felrobban! Lehetőség szerint ha a DBM jelzi hogy ez a bizonyos képesség következik, akkor folyamatosan kezdjünk el mozogni, és lehetőleg senki ne tévedjen oda.
Dps szemszögből ha vannak addok akkor azokat ölik, ha nincsennek akkor a bosst.
Addozás:
Az egész fight kulcsa talán a jó addozás, ezért külön kitérünk erre.
Még a pull előtt érdemes megbeszélni, hogy ebben a részben kik azok akik az addokat passzolgatják egymás között. Erre a feladatra 2 ranged dpst kell kijelölni (lehet 3-at is). Ha átértünk az új területre (P2) akkor érdemesfeljelölni a helyüket, egymástól a lehető legtávolabb, hogy legyen idő az addokat leölni. Valami ilyesmi módon a , a két addozós emberke:
Nos a feladat egyszerű, a két ember felál a kijelölt helyre, és onnan lövi a bosst. Amikor valaki megkapja a ( Pure Light ) buffot, az addok megjelenése előtt átadja ( Transfer Light ) az egyik kijelölt emberre. Lehetőleg az add spawnolási helyéhez képest a legtávolabbi feljelölt emberre. Inentől kezdve máris fixálja emberünket a Dread Spawn és támadásba lendül.
Ekkor a raid szépen ráfordul az addokra és mihamarabb kiiktatja.
Nagyon kell figyelni, hogy elég gyorsak lesznek, mivel a Gathering Speed hatása alatt vannak, és hamar a fixált emberünkhöz érnek.
Ha már elég közel vannak, akkor ez a játékosunk szépen átadja a buffot a másik játékosnak aki lehető legnagyobb ragebe ál tőlle (itt érdemes ha kiteszik egymást fókuszba) és ezt a max.raget folyamatosan tartják egymástól. Ekkor az addunkon resetelődik a Gathering Speed buff és már lassabban fognak haladni, ha már az új játékosunkhoz is közel van akkor ő is szépen vissza adja a buffot a társának, és így passzolgatják az addokat egymás között, amig meg nem halnak. Természetesen a két kijelölt játékosnak is kezelni kell Sha rájuk is ható támadásait is ( Huddle in Terror, Waterspout, Submerge ). Az addok folyamatosan jönnek Sha haláláig, és minden újra kezdődő körbe egyel több add jön!
Ha ezeket a folyamatosan ismétlődő feladokat helyesen és időbe kezeljük akkor nem lehet gond.
Tank - (Blood DK POV)
Heal - (POV)
Dps - (Elemental Shaman POV)
-
Videók teljesképernyős lejátszásához YouTube Flash Player kiegészítő szükséges!!